Kjøpsbetingelser

Betingelser

1. Betaling

Du kan velge å betale med kredittkort eller BankAxess.

2. Betaling med kredittkort; VISA eller Mastercard

Velger du å betale med kredittkort må korttype velges, deretter kredittkortnummer, CVC, utløpsdato og kortholders navn. Betalingen skjer via Nets’ løsning Netaxept.
Kvittering blir sendt til oppgitt e-postadresse. Det vil fremkomme på kvitteringen at dette gjelder donasjon eller kjøp av Norges Blindeforbunds gaveprodukter.

3. Betaling med BankAxess

Med BankAxess kan du betale online på en sikker og enkel måte. Betaling gjennomføres direkte fra bankkonto og du godkjenner betalingen med din BankID.

4. Betaling for bedrifter

Bedrifter mottar faktura sammen med leveransen.

5. Frakt- og administrasjonsgebyr

Ved kjøp av produkter vil det komme et tillegg for frakt/porto på kr 75,-.

6. Skattefradrag

Du kan få skattefradrag for pengegaver innbetalt til Norges Blindeforbund. Skattefradraget er på 28 % av beløp mellom 500 og 16 800 kroner per år. Beløpet vil fremkomme på din forhåndsutfylte selvangivelse.
Vi rapporterer dine bidrag til skattemyndighetene. Til dette trenger vi ditt fødselsnummer skriftlig. For bedrifter gjelder organisasjonsnummer.

7. Levering

Bedrifter mottar sine leveranser på døren med Brings bedriftspakkeløsning. Privatpersoner får produktene sendt som pakke til nærmeste postkontor eller post i butikk.

8. Angrerett

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp Kunden gjør i Norges Blindeforbunds nettbutikk. Dersom det følger med et angrerettskjema sammen med varene, er angreretten på 14 dager. Dersom det ikke foreligger et slikt skjema sammen varene, er angreretten utvidet til 90 dager. I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

9. Reklamasjon

Ved feil, mangler eller skader send en e-post til icare@blindeforbundet.no eller kontakt oss på telefon 70 04 55 44.

10. Spørsmål om tjenesten

For spørsmål utenom det som fremkommer under punkt 8, Reklamasjon, send en e-post til icare@blindeforbundet.no eller kontakt oss på telefon 70 04 55 44.

11. Leverandør av betalingstjenesten:

Nets Norway AS
Org.nr.: 990 224 978990 224 978